lördag 1 april 2023


Hej vänner!


En del har undrat varför jag övat så flitigt på min gitarr det senaste året. Det beror på att jag blivit medlem i Frälsningsarméns sjätte kår på Södermalm i Stockholm. Något som säkert förvånar er som läst mina inlägg i denna blogg. Dessa har ju varit fulla med svordomar och synd. Jag har minsann hyllat både Venus och Backus i mina inlägg. Dessutom har å det grövsta förnekat den gud, som jag nu stolt besjunger i min nya uniform. På alla sätt har jag uppfört mig som en syndare, innan jag likt Paulus på sin väg till Damaskus, såg ljuset och min bestämmelse. Jag hoppas att snart få bli officer i armén, då resten av medlemmarna i kåren nått en ålder då de sannolikt snart kommer hemförlovas. Nu skall jag och kapten Elsa Johansson snart gå till Nytorget och där hålla grytan kokande och sälja Stridsropet, medan vi sjunger glada visor. Det blir väl de gamla vanliga som: ”Han har öppnat pärleporten, Ovan där och Han är min sång och min glädje”.


Blod och Eld på er

Peter

 

 


Inga kommentarer: