lördag 10 december 2022

Hej vänner!


Jag lovade ju mer eller mindre att ni skulle slippa mig ett tag. Det berodde på att jag skulle genomgå en rätt besvärlig operation. Men nu är det gjort och jag mår bara fint. Jag är så tacksam över att leva i ett land som tycker det är värt att lägga ner så mycket pengar på att vårda en sån som mig och vill också tacka alla er som med era skatter bidragit till detta!  Bra gjort! Jag har också vårdats av snälla människor från världens alla hörn. Som borde få höra hur bra de är, nu när så mycket handlar om misslyckad integration och elände! Jag får väl erkänna att jag när jag skriver detta är rätt hög på cortison. Tyvärr finns väl en risk att det blir ett bakslag när den medicineringen försvinner. Men det kan, enligt duktiga doktor Helena som opererade mig, handla om att hjärnan redan studsat tillbaks från ställen den tidigare tryckte på. Hoppas på det! Om det nu bara kunde bli fred i Ukraina och den kriminella fan som startade alltihop får sitt rättmätiga straff, så kommer jag bli jätteglad! Tills dess får jag nöja mig med att vara så glad det går,  i en ond tid! Om jag kunde komma till tro skulle jag säga: Gud bevare mitt snälla fädernesland och Slava Ukraini!! Och kom ihåg: ” Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken. Så det så!!”


Peter, leg hög som ett hus






Inga kommentarer: