lördag 15 oktober 2022

 

Hej vänner!

Jag är så jävla trött på all jävla dumhet och elakhet man läser om. Jag läste om en tokmaja som tydligen heter Fallenkvist. Hon är tydligen företrädare för Sverigedemokraterna och programledare i någon sorts obskyr kanal som heter Riks och tydligen sprider detta partis åsikter. Det var den tjejen som överlyckligt ropade ”Hell seger” på valnatten. Vilket översatt till det tyska blir det nazistiska fältropet ”sieg heil”. Nu påstår käringen att hon läst Anne Franks dagbok. Men fan vet vilken bok hon läst, för enligt henne är innehållet mycket annorlunda än vad jag minns. Hon har tydligen skrivit följande efter ha kämpat sig igenom de första 50 sidorna i dagboken: ”50 sidor in och hittills har Anne Frank endast slagit mig som sedeslös. Kåtheten själv.” Vilken idiot. Utan någon som helst omdöme och förstånd. Uppenbarligen ett sätt att trivialisera och förminska denna bok som för vanliga människor har blivit ett vittnesbörd om den totalitära ondskan. De som läser denna bok och efter att ha gjort så, ändå säger sig vara nazister, är uppenbarligen inte kloka i huvudet. Så dess budskap måste göras om till något annat än vad det är. Inte vara ett budskap mot den nazistiska galenskapen. Nåväl, den dumma människan med det dumma namnet Fallenkvist, kommer snart var bortglömd. Men Anne Frank som dog i Bergen-Belsen 1945 kommer man nog aldrig glömma och hennes dagbok kommer alltid vara en varning för hur det kan gå, om man inte står ondskan emot.

Jag är så ledsen över det jävla kriget. Vi har alltså fått en ny Hitler på halsen och massor av hans landsmän tycker visst fanskapet gör ett bra jobb. Det skrämmer mig att det går att påverka folk på det sättet. Förvandla dem till någon sorts lallande idioter, som förlorat förmågan att tänka själv. Som likt i romanen 1984 faller för ett helt lögnaktigt ”Nyspråk”. Ni vet:

”Krig är fred
Frihet är slaveri
Okunnighet är styrka”

Låter ta mig fan som citat av den otäcka ryska giftmördaren eller av den förra amerikanska presidenten Ronald McDonald eller vad fan han hette. Den har ju också massa anhängare som verkar helt tomma i kartongen. Vad fan är det för jävla värld. Stoppa den genast för jag vill hoppa av.

Jag har varit hundvakt några dagar. Eller rättare sagt bott med Stefan Tax och hans matte några dagar. För hon hade drabbats av nackspärr och hade rejält ont och svårt att vrida på nacken. Så jag fick vara den som gick ut med honom på rastning och promenad. Han får väl egentligen inte sova i sängen. Men det ger han fan i. På natten kommer han hoppande och lägger sig nära mig. Han brukar smita in under täcket och lägga sig bakom min rygg. Där ligger han sedan och sover. Jag orkar inte bråka om saken klockan 03:00 på natten. Det känns lite som när barnen var små och kom knallande på natten och kröp ner. Men Stefan tax ligger still och sparkas inte. Till skillnad från småbarn, som har en tendens att lägga sig på tvären och sparka en i ryggen, som jag minns det. Så man till slut går och lägger sig i en juniorsäng på en och femtio.

Nu är jag ensam igen och sitter här 68 år gammal och funderar på meningen med livet. Har ta mig fan ingen aning vad denna mening kan vara. I boken ”Liftarens Guide till Galaxen” får man svaret på denna fråga. Som av någon anledning är 42. Det är ta mig fan inte 68 har jag kommit på nu när jag nått denna aktningsvärda ålder. Inte så att jag vill bli ung igen. Men jag vill inte bli gammal och få fler krämpor än jag redan har heller. Funderar på att åka till ett spa och få massage, bada i varm gyttja och äta kruska. Verkar både nyttigt och lite tråkigt. Snart är det vinter och mörkt. Något att se fram emot. Jag är helt klart vackrast när det skymmer. I beckmörker är jag jävligt snygg. Bara så ni vet.

Peter

 




Inga kommentarer: