fredag 21 oktober 2022

Hej vänner!

Winston Churchill sa ungefär någon gång: ”Håll tal när du är riktigt förbannad och du kommer hålla det bästa tal du någonsin får ångra!” Så jag borde nog ge fan i att skriva något idag. För jag är både sur och rätt ledsen. Det börjar bli svårt att stå ut med all jävla dumhet, alla jävla lögner och alla överdrifter. Som den nyvalda ledamoten som i Sveriges riksdag sa att oro för klimatkrisen ”saknar vetenskapligt stöd”. Vilket är ren dumhet. Tvärtom råder ju bland experter på området konsensus om att jorden för närvarande värms upp i oroande takt till följd av mänsklig aktivitet. Läs här:

https://www.folkbildningklimat.nu/vetenskaplig-konsensus-inom-klimatforskningen/

Så damen ifråga ger bara spridning åt en av dessa idiotiska sammansvärjningsteorier, som uppskattas av knasbollar på yttersta högerkanten. Som sprider dumhet, om allt från vaccinering, till klimatet och ”globalisternas” sammansvärjning för att ta över världen. Det är så jävla korkat, att man blir trött bara man ser, deras religiöst tokiga blick fylld av den egna övertygelsen.

Sedan alla dessa lögner i stort och smått som fyller världen med dårskap och ondska. Som alla korkade ryssar som går på att Ukraina styrs av ”nazister” under ledning av en judisk nazistiskt president som själv miste flera släktingar i förintelsen. Som inte begriper att allt är en stor lögn för att rättfärdiga ett vidrigt brott mot mänskligheten. Dumma i hela jävla sitt hjärntvättade huvud allihop.

Sedan alla genomkorkade amerikaner som gillar och tänker rösta på en narcissistisk psykopat utan omdöme och värdighet. Vad har de för jävla rutten gröt i huvudet.

Jag är också rätt trött på alla politiska slag under bältet och taskighet som tydligen är en del av det politiska spelet. Ni som läst denna blogg har nog förstått att jag inte är överdrivet förtjust i kristdemokraterna partiledare eller hennes parti. Nu läste jag i tidningen att denna partiledare hade glömt att betala räkningar på 6000 spänn under så lång tid, att hon riskerade hamna hos fogden. Men hon fixade tydligen detta innan det gick så långt. Slarvigt men mänskligt. Nu såg jag att politiska motståndare, med lust kastade sig över detta slarv. Även de som företräder ett parti som haft en partiledare som ljugit inför hela svenska folket i riksdagen, haft en justitieminister som köpte sex och en slarvmaja till partiledare, som inte heller var ett under ekonomisk ordentlighet. Just den typen av moral som används för att komma åt politiska motståndares grand i ögat, men fort glömmer stora bjälkar i det egna, tycker jag är jävligt jobbigt. Dessutom dumt.

”Hur mår du annars”, kanske ni undrar. Inge vidare faktiskt får jag nog svara. För jag går bara och väntar på en operation i huvudet. Vilket gör mig rätt rädd och orolig i perioder. Det bästa är när jag får vara hundvakt åt taxen Stefan. Han gillar att promenera på sina korta ben. Han är också mycket förtjust att sitta på en bänk och kolla på änder och sothöns. Inomhus snor han gärna en sko och står med den i munnen och ser nöjd ut. Men numera får man ofta tillbaka dojan, om man själv ser sur ut. Förut drog han som en avlöning och man fick försöka rädda skon och ställa den högt om man ville ha den kvar. Som de flesta taxar är han rätt egensinnig och envis. En riktig personlighet som är rätt jobbig, men kul och lätt att tycka om. Så det är kul att vara taxvakt.

Det är alltså fredag och det bör man fira lite extra. Även om det nuförtiden inte är så stor skillnad mot andra dagar som det vare innan min pension. Men jag skall nu snart gå och handla mat och vin. Det blir pasta med min mycket goda köttfärssås. Därefter någon god ost med ett glas portvin. Men dessert hoppar jag över. För jag brukar ändå aldrig orka det. Men M kan få en glasspinne om hon vill.

Trevlig helg

Peter



 

Inga kommentarer: