torsdag 24 februari 2022

 

Hej vänner!

Det har varit en konstig dag. Jag körde i morse till Skinnskatteberg med min dotter Julia och hämtade en liten taxvalp. Jag hoppas att jag kommer få bli barnvakt åt denna lilla kille under kommande år. För jag har kommit på att jag gillar honom jättemycket, fast jag bara träffat honom en liten stund idag. Det var liksom kärlek vid första ögonkastet.

Men trots detta känner jag mig ledsen och orolig. För det är en hemsk dag. Jag har ju i denna blogg skrivit om den tokiga ryska idioten och hans galenskap tidigare och varit orolig, för vad han kan hitta på. Men nu har jag fått mera rätt än jag trodde var möjligt. Hur detta skall sluta vågar man ju inte tänka på. Det här kommer bli ett datum man kommer minnas. Som den 9 april 1940 då Putins föregångare Hitler, anföll våra grannländer Norge och Danmark. Nu har vi alltså en president av samma sort som den dåvarande führen, som styr det stora landet i öster. För något år sedan hade man ju inte trott att detta var möjligt. Så jävla tokig trodde man inte ens att den lilla giftmördaren och tjuven kunde vara. Men nu har det alltså visat sig att det inte finns några gränser för galenskapen. Det här kan ju sluta hur fan som helst.

Det är ju inte mycket vi kan göra mer än ta emot de stackars människor som nu tvingas fly sitt land på bästa sätt. Samt förbereda oss på det värsta. När jag var barn låg det en broschyr i skåpet i hallen som hette: ”Om kriget kommer”. I den stod det: ”Varje meddelande om att motståndet skall upphöra är falskt”. Det gäller fortfarande. Kom ihåg det! Även om det motstånd vi kan göra är begränsat, så är det bara att kämpa på och hjälpa dem som idag står på frontlinjen mot barbariet.

Peter


 


Inga kommentarer: