tisdag 30 mars 2021

Hej vänner!

Det är som vanligt svårt att ta verkligheten på riktigt allvar. Det händer hela tiden saker som är så konstiga att man inte riktigt vet vad man skall tro. Bara när man läste om den höga juristen som av någon konstig anledning firade jul med en av sina elever. Denna antagligen lite speciella dam, söp sig, vad jag förstår, apfull till medvetslöshetens gräns. Varpå den höga juristen drar av sig brallorna och våldtar denna utslagna dam. Jag läste att han efteråt skickat en ursäkt för sitt beteende. Så han måste väl varit medveten om att han gjort något fel. För annars ber man väl knappast om ursäkt. Men sedan blir det ännu tokigare. För när man misstänks ha våldtagit någon så blir man inlåst medan utredning pågår. I det här fallet släpptes den höga juristen ut och kallade till presskonferens, där han minsann kunde ge sin version och dessutom namngav och tog heder och ära av den dam, han nyss bett om ursäkt för att ha förgripit sig på. Så hon blev tydligen hotad av massa idioter och tvingades fly till ett skyddat boende. Men till den höga juristens försvar får man väl säga att han nog aldrig legat med en nykter kvinna, med omdömet kvar. För i det tillståndet skulle väl ingen normal kvinna ligga med den jävla fjanten.

Jag har skaffat mig en kolonilott. Vilket gör mig lite nervös. För jag har aldrig odlat något annat än mitt eget skägg. Om jag blir vaccinerad skall jag dessutom resa bort några veckor från Gotland i sommar och då kommer väl ogräs och torka ta över. Jag tror jag skall satsa på odla blommor och kryddor. Det får bli härdiga sorter. Men kanske blir jag kvar på Gotland över sommaren och får resa till Brämön i september. För jag skall ju ha en del kontakt med vården de närmaste månaderna. Sedan kommer ju barnbarnen hit och då vill jag absolut vara här. När jag blir vaccinerad vet i fan. Det lär dröja. För de har precis börjat med folk som är födda 1945. Sedan skall hela den stora efterkrigsgenerationen få sina sprutor innan vi som föddes i mitten på 50-talet får en chans. När jag var barn var gamla människor födda på 1800-talet. Själv är jag född 1954. Det året spelade Bill Haley & His Comets in "Rock Around the Clock". Så innan jag föddes fanns inte Rock’n’Roll. Jag är alltså jämnårig med denna musikform.

Jag har börjat drömma något hemskt på nätterna. Vissa nätter tycker jag mest jag drömmer och går upp och pissar. Det är jobbigt för jag blir trött på dagarna. Dessutom drömmer jag rätt jobbiga drömmar. De är bara röriga och inte ett dugg kul. Innehåller varken humor eller erotik som mina drömmar ibland gjorde förr. Ni vet sådana där drömmar som man inte vill vakna ifrån. De jag drömmer nu är man bara glad när man vaknar ur. Så jävla tråkiga är de.

På torsdag är det skärtorsdagen. Skär är ju ett gammalt ord som betyder ”ren”. Det är samma skär som i skärelden, som ju skall rena från synd innan man släpps in i paradiset. Så vissa får stanna länge i skärselden för att det finns så mycket synd att bränna bort. Det var väl på skärtorsdagen som Nattvarden instiftades. Det är ju också den kvällen påskkärringarna far till Blåkulla för att festa med Hin Håle själv. Det skall viss vara ett jävla kalas på alla sätt och vis. Till och med Fan ligger jävligt lågt och vågar inte sticka upp, när tjejerna har kul.


Peter





 

Inga kommentarer: