lördag 27 februari 2021

Hej vänner!

Rätt skall vara rätt. Som ni som läser denna blogg vet är min inställning till religioner entydigt negativ. Jag har inte heller varit någon som kunnat tänka mig att rösta på KD. Alltid tyckt att det verkar vara ett jävla massa hyckleri i det partiet. Att man säger en sak, men har en dold agenda och säger något annat mellan skål och vägg. Vare sig det handlar om aborter eller samkönade äktenskap. Dessutom har jag haft svårt för deras partiledare. Inte minst den nuvarande som verkar vara någon sorts politikens Carola.

Nu har denna partiledare valsat runt i pressen efter att ha köpt ett jävla ruckel till hus av en gubbe som visst är 81 år. Vad jag förstår hade huset i fråga värderas av två oberoende mäklare, som angett ett i deras ögon rimligt pris. Om så var fallet verkar det vara helt schysst. Om inte jävligt oschysst. Men om detta stämmer så var det inget i denna partiledares agerande, som var fel vad jag förstår. Nu såg jag i pressen att gubben efter genomförd affär ångrat sig och att en anledning var att denna partiledare, huggit ner träd på den tomt, som nu var hennes egendom. Han hade tydligen också synpunkter på vad hon avsåg göra på sin tomt och sitt hus. Det hela lät rätt konstigt och i mina öron som en efterkonstruktion.

Någon journalist hade också hitta meddelanden där några av gubbens näriga släktingar kommit på att man genom att gå till pressen och framställa det som Ebba Busch lurat en senil åldring skulle kunna häva köpet. Antagligen för att de själva därigenom skulle slippa gå miste om det arv de hoppas på, om gubben inte sålt kåken. Dessa släktingar avsåg alltså utnyttja Ebba Busch utsatta situation som partiledare och försöka skämma ut henne, för att köpet skulle gå tillbaka. Men den envisa tjejen gick inte med på detta och har nu pressats från alla håll inklusive sitt eget parti, att ge upp och böja sig för det här rätt fula spelet.

Jag har sett att politiska motståndare till Ebba Busch nu utnyttjat hennes situation och framställa det som hon är en elak typ som lurat en gammal senil gubbe på hans egendom. Det enklaste och förståndigaste, hade väl varit att ge fan i alltihop och slippa ifrån eländet. Slippa hela historien och inse att detta är negativt för henne på alla sätt och vis. Men hon valde att driva det hela vidare, vilket sannolikt var dumt. Men jag måste säga att jag tycker politiken och politiska människors upprördhet, mer verkar bero på vem som är drabbad, än på fakta i målet. Jag tror inte ett ögonblick att reaktionerna varit de samma om en partikamrat hamnat i samma situation. Rätt skall vara rätt, tycker jag. Men jag är ju inte med i något parti heller och när jag läser om sådant här vill jag än mindre bli det. Så det så!

Peter

 

 

Inga kommentarer: