torsdag 1 oktober 2020

 English version under the Swedish

Hej vänner!

Det har varit debatt mellan presidentkandidaterna i USA. Jag hörde inte denna debatt utan har bara läst om den och hört lite utdrag på radio. Men vad jag förstår var det ett jävla gapande, personangrepp och prat i munnen på meddebattören. Som vanligt utmärkte sig den så kallade presidenten sig, genom att vara en jävla idiot.

Ni få som följt med i denna blogg sedan starten kanske minns att jag inte varit entydigt positiv, till den så kallade presidenten. Att jag redan innan han blev vald uttryckte viss kritik mot honom och hans person. Något jag vid några tillfällen fortsatt med. Jag har inte velat gå för långt i min kritik. Utan varit rätt måttlig i denna. Jag har bara kallat mannen ifråga för en ouppfostrad, bortskämd, lögnaktig, narcissistisk, psykopatisk fåntratt och inte tagit till överord. Alltså varit något återhållsam och försiktig i min kritik. Jag borde nog tagit i lite mer.

Jag tror att jag förstår varför jag tycker så gediget illa om fanskapet. För egentligen borde väl jag tycka mer illa om den otäcka lilla giftmördaren, som styr i det stora landet öster om oss. Eller om folkmördarpresidenten i Kina. Eller om alla andra tokiga diktatorer, som de i Saudiarabien eller Nordkorea. Men de har ju kommit till makten genom valfusk eller våld och jag förväntar mig inte något annat, än att de skall vara riktiga svin. Men jag är demokrat och det gör ont i mig att ett så uppenbart stolpskott, som den otäcka flatlus som nu sitter i Vita Huset kunde vinna ett demokratiskt val. Det får mig att tappa tron på mänskligheten och USA.

Nu skall det alltså snart vara ett nytt presidentval och jag är orolig för hur det skall gå. Jag tror ju inte på gud. Men gjorde jag det, skulle jag be regelbundet och intensivt om en ny president i USA. Jag vet inte så mycket om den andre kandidaten. Men om denne så var en debil rosa gris, så skulle jag ändå hoppas att han besegrade den nuvarande knäppgöken. Men den där Biden skall ju vara en rätt hederlig människa och kompis med president Obama och hans fru. Så om han vinner så kanske ”America will be great again” och inte det Sodom och Gomorra det är för närvarande.

Peter

Hello friends!

There has been a debate between the presidential candidates in the United States. I did not hear this debate but have only read about it and heard some excerpts on the radio. But as far as I understand, it was a fucking gaping, personal attack and talk in the mouth of the co-debater. As usual, the so-called president distinguished himself by being a fucking idiot.

The few of you who have followed this blog since the beginning may remember that I have not been unequivocally positive, to the so-called president. That even before he was elected, I expressed some criticism of him and his person. Something I on a few occasions continued with. I have not wanted to go too far in my criticism. I have try to be quite moderate in this. I'd just called the man in question an uneducated, spoiled, lying, narcissistic, psychopathic jerk. So I have been somewhat restrained and cautious in my criticism.

I think I understand why I dislike the man so much. Because really, I should dislike the nasty little poison killer, who rules the big country east of us. Or the genocidal president of China. Or all  other crazy dictators, like those in Saudi Arabia or North Korea. But they have come to power through electoral fraud or violence and I do not expect anything other than that they will be real pigs. But I believe in democracy and it hurts me that such an obvious pole shot, like the nasty flat lice that now sits in the White House, could win a democratic election. It makes me lose faith in humanity and the United States.

So now there will soon be a new presidential election and I am worried about how it will go. I do not believe in god. But if I did, I would pray regularly and intensively for a new president in the United States. I do not know much about the other candidate. But even if this was a stupid pink pig, I would still hope that he defeated the current cuckoo. But that Biden seems be a fairly honest man and friend of President Obama and his wife. So if he wins then maybe "America will be great again" and not that Sodom and Gomorrah it is at the moment.


Peter






 

Inga kommentarer: