fredag 24 maj 2019

Hej vänner!

Jag har just sett en debatt på TV där de som kandiderar till EU-parlamentet deltog. Det var en rätt otäck historia. Några av debattörerna var någorlunda lugna och sansade. Men andra var jobbiga och talade högt i mun på varandra. En skrek att någon annan ljög och en annan berättade att en av deltagarna minsann hade dyra väskor av märket Gucci och körde en röd sportbil. Vad det nu hade med saken att göra, begrep jag faktiskt inte riktigt. Nu vet jag absolut inte vem jag skall rösta på om jag går och röstar. Faktiskt är jag osäker om jag vill att någon av deltagarna i denna debatt skall få representera mig i Bryssel. En del hade ju skitit rätt ordentligt innan i det blå skåpet och andra passade på att göra det nu. Den enda som verkade någorlunda lugn och vettig var den där Federley från Centerpartiet. Men jag blev så fascinerad av de andra gaphalsarna att jag liksom tappade koncentration. Man kan ju inte enbart gå på att någon i det gänget verkar lugn, normal, behärskad och inte snott åt sig pengar hon inte har rätt till eller tafsat på damer. Jag läste i Aftonbladet att den där Federley minsann åkt på en lyxresa till Kanarieöarna som var sponsrad av något företag. Men då hade han tjejkläder och hette Ursula. Jag tycker nog att man som förtroendevald inte skall åka på av företag sponsrade resor. Däremot får man för mig gärna klä sig i tjejkläder och säga att man heter Ursula. Det skadar vad jag förstår ingen annan. Kanske man ändå skulle rösta på Federley. För då får man ju liksom en extra representant i parlamentet. Både Fredrick och Ursula.

Peter

Inga kommentarer: