lördag 15 september 2018

Hej vänner!

Jag är numera befordrad till dubbelmorfar. Till igår var jag en vanlig enkel morfar men igår blev jag morfar till ytterligare en liten kille. Så numera är jag dubbelmorfar. Det är en fin och lite ansvarsfull titel. Nu förstår jag att ni alla som läser detta vill hylla mig och sätta in en större summa pengar på mitt konto. Men det behöver ni inte. Om ni inte hemskt gärna vill förstås. Jag funderar på att ta en av mina tröjor och skriva ”Dubbelmorfar” på den. Sedan skall jag gå runt och se på alla som imponeras av denna nya fina titel.

Jag vet inte riktig hur jag idag skall fira denna stora tilldragelse. Egentligen var jag sugen på att göra kroppkakor. Men jag vet inte riktigt om champagne och kroppkakor passar ihop. Men det är värt att pröva. Fast jag tror att lingonsylt och champagne kanske inte är en helt lyckad kombination. Men vi får se. Kanske får det bli något annat. Men rejält käk skall det bli. En dubbelmorfar behöver svensk husmanskost en dag som denna.

Än har jag bara sett arvtagaren och hedersmedborgaren på bild. Faktiskt har inte heller kungen eller statsministern hört av sig med de hyllningar som krävs, när något så här stort sker i landet. Det är slarvigt av dem. Jag hoppas för deras skull att de snarast ringer och gratulerar. Annars kommer medborgarna i detta land resa sig i besvikelse och det kommer bli slutet för både monarkin och socialdemokratin. ”Inte ens sådana viktiga saker kan de sköta”, kommer folk säga till varandra. Revolution kommer utbryta och den kommer att ledas av dubbelmorfäder som kommer att hyllas över hela landet. Statyer kommer resas och i alla offentliga byggnader kommer stora bilder av mig lysa emot er. Under står det: ”Med dubbelmorfar mot framtiden”.


Peter

Inga kommentarer: