fredag 13 april 2018


Hej vänner!

Den spännande såpoperan om Svenska akademin fortsätter. Man sitter liksom bara och väntar på nästa avsnitt. När man trodde att det var dags för sista avsnittet kom kungen in från vänster. Det påminner lite om Moliéres pjäs Tartuffe där kungen plötsligt sänks ner från taket och ställer allt till rätta. Fast då var kungen förstås Ludvig XIV och det var ju en annan sak. I det här fallet verkar det bara blivit virrigare än det var från början. Jag måste säga att jag inget begriper. Mitt förslag är att man lägger ner eländet och ersätter det med vinnarna från årets ”Vi i Femman”. Då kommer bergis J.K. Rowling som skrivit böckerna om Harry Potter få Nobelpris och det kommer serveras hamburgare och läsk på den fina middagen. Till efterrätt blir det säkert marängsviss. Kommer bli hur kul som helst.

Nu kunde jag skriva något elakt om Horace Engdahl. Men det gör jag inte för jag tycker på något sätt synd om honom. Fast han verkar vara en rätt aggressiv och mallig typ. Men nu har han minsann skitit i det blå skåpet ordentligt. Inte nog med att hans före detta fruga berättat att han är elak och dum. Nu har han dessutom skrivit en artikel som bekräftar saken. Och det var ju korkat.

En annan intressant sak som hänt den här veckan är att det på Kungsholmen i Stockholm målats jättestor erigerad blå penis. Varför vet jag inte riktigt. Jag har sett den på bild i tidningen och den var väldigt välmålad och detaljrik måste jag säga. Fast blå. Jag tyckte inte blått var så snyggt. Inget att ta efter. Fast det är klart det skulle onekligen väcka en viss uppståndelse i bastun gissar jag. Men själv tycker jag det vore skojigare att måla ögon och sicksackband på organet. Fast jobbigt om man har en partner med ormfobi förstås. Kan sluta olyckligt.

Jag läste att ovanstående jättestora penis nu skall målas över. För grannarna till konstverket hade klagat. Det är klart att det kanske inte är det man vill se genom fönstret när man dricker sitt morgonkaffe. Det tycker jag är bra. För jag är som ni vet en mycket pryd person. Dessutom tycker jag att man själv skall få välja om man vill se jättestora blå penisar eller inte.

Under antiken var man minsann inte buskablyg vad gäller sådant. Jag har varit i Pompeji i Italien och där fanns det minsann bilder på fallosar både här och där. Dock inga blå. Och under vikingatiden dyrkade man ju guden Frej. Han brukade avbildas med en jättesnopp. För han hade på något sätt med fruktbarhet att göra.

God natt och sov gott.

Peter


Inga kommentarer: