lördag 19 augusti 2017

Hej vänner!

Det bara otäcka saker i världen. Några har visst i religionen och guds namn knivmördat i Åbo. Andra idioter har kört ihjäl och skadat massa människor i Barcelona. Det är så totalt sorgligt meningslöst. Jag vet i fan hur de hjärntvättade idioter som gör sig skyldiga till sådant fungerar. Häromdagen var det dessutom någon i USA som ansåg sig företräda den vita rasen, som körde ihjäl någon och skadade andra. Det är ju själva fan att några få våldsverkare skall få hålla på och terrorisera sina medmänniskor.  Men de politiska och religiösa ledare som inspirerar till galenskapen borde man väl kunna låsa in och täppa till käften på. Som den där jävla imamen i Skåne som sa att judar var apor och grisar. Den jäveln kunde man väl åtminstone låsa in några år och sedan skicka ur landet.  Det skulle man förresten göra med alla våldsverkare om det gick. Men det är väl ingen som vill dem i sin närhet. Så man får väl hissa ner dem djupt i en gruva. Där de kan sitta och hata och jävlas med varandra i lugn och ro. Och vill de döda för familjens heder,  sin gud eller sin ras kan de ju gärna börja med att ta livet av sig själva där nere i gruvan.

Jag förstår att ni undrar hur kamrat katten mår. Han var ju sjuk för några dagar sedan som ni vet. Men nu verkar han hämta sig. Kanske är lite slöare än vanligt fortfarande. Men i stort sätt är han sig lik igen. Han skall snart få sin medicin. Då kommer han bli jätteförbannad och spotta och fräsa för den smakar tydligen äckligt. Jag får väl köpa lite köttfärs och muta honom med efteråt. Men nu är han snart färdigbehandlad som tur är. För jag känner mig taskig varje gång jag sprutar in den äckliga medicinen i munnen på honom.

När jag fyllde år fick jag massa grattis-hälsningar. Det blev jag glad för. Tack så mycket alla ni som hörde av er med anledning av min 63:e födelsedag. Annars är det ju lite ambivalent att fylla år nu för tiden. Man blir både förvånad och lite rädd att det har gått åt så många år den senaste tiden. Fortsätter det på det här sättet kommer ju åren snart vara slut. Det vill man ju inte riktigt tänka på.

Det gäller alltså att ta till vara de återstående åren på ett bra sätt. Var det nu är för sätt? Det får jag fundera över. Men som sagt bör man låta bli att slösa med tiden. För det kan man få ångra den dagen som är den sista dagen. Men hittills har jag faktiskt hunnit med en hel del. Fast jag har ännu inte skrivit någon bok. Det kanske jag skulle göra. Kanske jag skulle sätta mig i en liten stuga i Norrlands inland några månader. Då kunde jag skriva en bok om hur det är att bo i en liten stuga i Norrlands inland några månader. Gärna på hösten. Ungefär som författaren Henry David Thoreau skrev om sina dagar av skogsliv vid Walden pond. Och jag skulle inte läsa tidningar eller lyssna på radio eller se på TV. För det blir man ju bara ledsen av nu för tiden.

Nu skall jag gå och handla frukost.

Peter

Inga kommentarer: