söndag 14 maj 2017

Hej vänner!

Jag såg på Melodifestivalen igår. Inte riktigt hela, men ganska mycket . En kille från Portugal vann med en vacker ballad som han dessutom sjöng på sitt vackra hemspråk. Det var bra, tycker jag. Speciellt på slutet när han sjöng denna ballad i duett med sin syrra. Jag gillade Italiens bidrag där den gorilla var med och sjöng och dansade. Som tur var det bara en människa utklädd i gorilladräkt och ingen riktig gorilla. För bland det värsta jag vet är när djur tvinga uppträda och underhålla på ett för dem onaturligt sätt. Därför tycker jag att alla cirkusdjur borde släppas ut och slippa delta i fånerier.

Jag har sett att det börjat komma små lamm i hagarna förresten. De är väldigt söta djur och jag funderar alltid på om jag inte borde bli vegetarian så här års. För till hösten har jag ovanan att sätta tänderna i dessa söta djur. Men det borde man nog egentligen låta bli. Man borde inte köpa en lammstek och gnida in den med svartpeppar, senapsfrö, vitlök, salvia, timjan, mynta och citron. Därefter bör man låta bli att låta den gå länge i ugnen. Ej heller bör den serveras med tzatziki, klyftpotatis och stora vita bönor i vinaigrette. Till detta bör man inte dricka ett gott rödvin. För egentligen bör man nog inte äta söta djur som lamm. Om man nu skall envisas med att äta djur bör man satsa på insekter som gräshoppor. För de är inte ett dugg söta. Dessutom har den små rackarna slutat spela för mig på sommarkvällarna. Så nu gör de ingen större nytta. Så de kan man stoppa i sig utan att få dåligt samvete. Nu vet jag inte riktigt hur man tillreder gräshoppor. Ej heller om det passar bäst med rött eller vitt till dessa små godbitar. Men jag tror att det kanske är bäst med ett mörkt öl som en Guiness till. Gifter sig säkert fint med dessa små skaldjur. Pröva Guiness till kräftor istället för vitt vin nästa gång. Inte dumt alls! Men lamm bör man nog låta bli att käka upp.


Peter

Inga kommentarer: