onsdag 29 mars 2017

Hej vänner!


Det är onsdag och jag är ledig. Egentligen hade jag tänkt göra en cyklelutflykt men det fina vårvädret tog slut för den här gången och det blev molnigt och kallt. Så jag ändrade mig och fick göra upp nya planer för dagen. Hur kan man då använda en kall och molnig onsdag i slutet på mars. Man kan till exempel koka fläsklägg och sedan servera denna med rotmos. Det gör jag. Vidare kan man gå och klippa sitt hår. Det har jag också gjort. Så jag har minsann hunnit med lite av varje på morgonen. Jag klipper mig på ett ställe där en tjej som gör sin praktik som frisör jobbar. Hon är väldigt noggrann och det tar lite längre tid än det brukar göra. Men det är bara trevligt och jag blir väldigt nöjd med resultatet. Som ni vet brukade jag klippa mig själv med min skäggtrimmer i flera år. Jag brukade bli rätt nöjd med resultatet då också. Men andra i min närhet brukade vara mindre nöjda. De brukade påpeka att jag missat på några ställen och att det var lite ojämnt. Men nu är det andra gången jag går till denna mycket noggranna unga dam och då blir det minsann jämnt och fint. 

Som ni vet kan jag vara en riktig surgubbe ibland.Nu är det på nytt en grej som retar mig. Igår ringde en tjej från det företag som levererar vårt bredband och TV. Detta företag heter Comhem och brukar störa mig några gånger per år. Det går till så här: ”Hej jag heter Lisa och ringer från Comhem. Peter, du har ju varit kund länge hos oss så nu vill vi erbjuda dig en massa tv-kanaler som tack för att du valt oss som leverantör av TV”. Detta företag tror alltså att jag är så dum i hela huvudet att jag tror att de av godhet och generositet vill ge mig någonting, av ren tacksamhet. När man lyssnat en stund så förstår man att detta generösa erbjudande består i att man får se på ett antal tv-kanaler billigt i en månad eller två. Därefter skall man fortsätta betala ordinarie kostnad på obestämd tid. Att de genom att använda ord som ”erbjuda” och kalla mig vid förnamn som en gammal kompis, tror de att de kan lura på mig mera tv. Sånt där retar mig. Hade de sagt: ”hej! vi vill sälja mer av våra produkter till dig och tjäna mer stålar. Så nu undrar vi om vi inte kan lura på dig några kanaler till, om du får lite rabatt” hade jag kanske nappat. Men att de tror att jag är så in i helvete dum, att jag tror att detta företag ger bort något för att vara snällt retar mig. Dessutom har anmält mig till Nix-registret för att slippa försäljare, men det ger Comhem fan i. 



Peter

Inga kommentarer: