fredag 20 januari 2017



Hej tidsresenärer!


Som ni vet lever vi i en på många sätt förfärlig tid. Idag skall exempelvis man i USA installera en gubbe, som ni vet jag inte tycker om, till ledare för landet. En otäck historia. Men det har jag ju tjatat om så länge att det börjar bli tråkigt. Men det finns mycket annat att förtvivla över och oroa sig för. Men inte heller det orkar jag skriva om. Så denna fredag tänker jag inte skriva så mycket.

Precis nu när jag skriver detta råkade jag välta en kaffekopp över skrivbordet. Så denna dag fortsätter jävlas. Då några droppar kaffe också träffade almanackan och gjorde fläckar kommer jag minnas denna dag hela året.

Det blir alltså bara en dikt:

Som när jag vaknar
på hotellrum
i en främmande stad

Jag ser på
utlovad utsikt
och finner fasad

Så är jag då främling
som ser på en
vägg

Ensam i en stad,
med grånande
skägg

Och tiden den
rinner som sand
i sitt glas

Och rosorna dör
i sin tråkiga
vas

Här gick jag
som främling
en liten stund

På främmande gator
som en bortsprungen
hund


Peter

 

 

 

 

 

 

 

Inga kommentarer: