måndag 5 december 2016

Hej vänner!

Jag hostade rätt svårt i natt och kände mig varm och febrig. Så jag sov inget vidare. Jag gick till jobbet i morse men kände att det nog inte skulle funka att orka hela dagen så jag gick hem. Nu är jag rejält trött på denna förkylning som aldrig tycks gå över.

Men i helgen var jag i Kalmar på en större sammankomst. Kalmar är en fin stad på många sätt. Framförallt finns där en staty av en trebent häst. Varför denna häst har blivit av med ett ben vet jag inte. Men det är en fin staty, som jag på något sätt känner är en bild av livets trebenighet. Dikt om detta:

I denna stad står 
den staty som
jag gillar bäst

För där står
en kamrat, som är en 
trebent häst

Han gick nog 
lite utanför
när andra satte av

Och när andra galopperade,
 så gick han 
i stilla trav

Han drog nog
sitt tunga lass
över stock och sten

Och det kan vara lite motigt
när man bara 
har tre ben


Peter



Inga kommentarer: