tisdag 13 september 2016

Hej vänner!

Som en del av er vet har jag inte haft det så lätt sista veckorna. Men nu är jag tillbaks och i kväll sitter jag här och skriver igen efter detta uppehåll. Det känns bra att komma igång med detta igen, då det är viktigt för mig att få skriva och berätta. Jag hoppas att några av er är glada att få läsa om mina funderingar igen. Och ni som tycker att det jag skriver är dumt, kan jag bara rekommendera att inte läsa det jag skriver. 

Ni som brukar läsa har kanske märkt att det finns inslag av ironi, satir och förhoppningsvis humor i det jag skriver. Det är sådant som jag tycker är lite kul, men en del andra inte har så lätt att förstå. Ni som inte tycker sådant är roligt eller inte förstår er på sådant, bör nog inte heller läsa mina inlägg. Till er kan jag istället rekommendera läsande av Luthers katekes och Statistiska Centralbyråns Årsbok. 

En liten dikt på detta:

Till er som dödade dikten 
och såg de
fel som jag gjort

Som fick mig 
att darra av oro 
när ni gjorde litet till stort

Ni fick mig att 
falla mot mörkret,
och göra min tillvaro svår

Ni gjorde ju rätt,
och följde er plikt 
och dikterna dör, där ni går

Inga kommentarer: