fredag 17 juni 2016

God morgon vänner!


  Som vanligt är världen full med mord och hemskheter. I USA är någon en galen jävel gått till snabbköpet och inhandlat en automat-karbin. Och det var ingen som frågade vad han skulle ha den till. Vad är det för fel på det där jävla landet. Där galningar kan köpa vapen som är till för att döda människor med, som det vore smågodis. Det är bara obegripligt. Likaså att så många vill att den uppenbarligen labila tokskallen Trump skall bli president.
 
  Idag skiner solen på Gotland. Jag sitter på jobbet och känner hur lite jag vill utföra något arbete. Jag är ju ledig från midsommar och det känns som jag bara går och väntar på att detta skall inträffa. Jag har lite planer för sommaren men de kommer jag inte berätta om nu. Men om ni går in på denna blogg så skall ni få information om vad jag hittar på. När jag är ledig kommer jag också försöka skriva lite flitigare om vad jag gör och funderar på.


  I förrgår firade man nog på Island. För man lyckades spela oavgjort mot Portugal. Det var bra gjort. Själv är jag ju inte så intresserad av fotboll. Men jag är glad att det gick bra för Island för islänningarna behöver få lite uppmuntran, efter allt de varit med om de senaste åren. Det har varit ekonomisk kris och många har haft det besvärligt. Dessutom var de ju tvungna att gå man ur huse för att avsätta en statsminister som visade sig vara skattesmitare. Har man haft det jobbigt på det sättet behöver man få spela oavgjort mot Portugal.


  Annars vet jag inte om idrott är så nyttigt precis. Det är tydligen så att när ungar spelar fotboll i ett lag så står deras dumma föräldrar och skriker på både dem och på domaren. Fast denne i de fallen ofta är en tonåring som ideellt tagit på sig denna uppgift. Hur korkat som helst. Och detta lär de små liven att själva skrika förolämpningar och elakheter när de blir stora och går på fotboll. En del blir ju våldsamma och slåss har jag sett. Det verkar som man kan bli både dum och elak av fotboll, så frågan är om inte eländet borde förbjudas.


  Och sedan blir det olympiska spel. Vilket också är rätt tråkigt. Numera brukar ju det mest handla om vilka som har dopat sig och åkt fast och vilka som dopat sig och inte åkt fast. De senare är de som fått guldmedalj, tills vidare. Ibland blir de av med den några år senare när de avslöjas. Fast vad det är för sport med piller, sprutor och blodbyte begriper jag inte.


  Utanför är det himla pipande på strandskatorna. För de har ungar som knallar runt på långa ben. Även måsarna har ungar som försvarar genom att dyka som störtbombare på de som råkar gå förbi. Själv är jag ju numera morfar, som ni vet. Så nu får det ta mig fan bli ordning i världen. För jag har ett barnbarn som skall leva i den, när jag levat färdigt.





  Trevlig helg



Peter







Inga kommentarer: