söndag 15 maj 2016

God morgon vänner!

Jag lovade ju att jag skulle skriva om mina intryck av Melodischlagerfestivalen igår kväll. Tyvärr orkade jag bara se delar av detta arrangemang, för det höll ju på hur länge som helst. Men jag har också uppdaterat mig kring det viktigaste nu på morgonen. Det jag såg var annars rätt trist, tycker jag. Naturligtvis var det bra att vinnarlåten påminde om tidigare brott mot mänskligheten och därför säkert retar den ryske presidenten Putin. Hoppas han blir mer magsur än han redan är och får magsår och tarmvred. Men jag tyckte inte att själva låten var så jättebra.

Själv tyckte jag den italienska balladen var bäst. Dessutom sjöngs den ju mestadels på det vackra italienska språket som jag är ledsen att jag varken förstår eller kan prata. Men det var ju en liten del som innehöll en engelsk översättning av innehållet. Det tillförde ju knappast någonting positivt utan var bara en försämring. Överhuvudtaget är det inte bra med textremsa till låtarna. För då hinner man läsa vad det handlar om och upptäcka hur oerhört fåniga många texter är. 

Annars vad det jag såg rätt trist. Ingen transa med skägg eller små ryska gummor som bakar eller annat skojigt. 



Peter

Inga kommentarer: