torsdag 24 mars 2016

Glad Påsk vänner!

Det alltså påsk. Denna konstiga högtid som firas till minne av att killen på krysset framme i kyrkan torterades ihjäl för att efter någon dag återuppstå. En del säger ju att Jesus var guds son och att han dog för våra synder. Men om han var guds son, måste man ju säga att han hade en ovanligt grym och jävlig far. Han kunde väl förlåta vara synder utan att låta ha ihjäl sin grabb på detta vidriga sätt. Men gud tycks inte bry sig så mycket om mänskligt lidande. För han låter ju terrorister och mördartomtar hålla på med sitt mördande och torterande, trots att han som allsmäktig rätt lätt borde kunna åtgärda saken. 

Jag har ju varit hemma hela veckan på grund av förkylning och feber. Men idag mår jag bättre och det känns att det har vänt. Men då jag varit hemma har jag följt rapporteringen kring terrordåden i Bryssel hela tiden. Så jag har varit rätt deppad och orolig för hur det skall bli med världen. Det är ju bara en tidsfråga, tills det på nytt händer något liknande. Det finns ju fullt med med kriminella idioter som tycker sig få en mening i livet när de lyckas stava sig igenom några rader ur koranen och lovas frälsning i paradiset. Så de kommer bli jävligt förvånande när de istället kommer till Jahannam (جهنم), som helvetet heter på arabiska. 

Själv har jag ju sedan länge tappat tron på både gud och djävulen. Fast man får ju inte glömma att de flesta människor är snälla och hjälpsamma. Men att det finns tillräckligt många undantag från detta för att skapa en hel armé är ju skrämmande. Likaså att det finns några hundra sådana galningar som går lösa även i Sverige. Men de flesta kristna jobbar trots allt inte som pastorer i Knutby och att de flesta muslimer tycker inte att terror och mördande är något bra. Fast det vore ju en välgärning för mänskligheten om vanliga snälla människor slutade tro på sådana där dumheter. Jag menar om vi nu utrustats med ett förnuft, så är det ju dumt att inte använda det till något bättre än att tro på vidskepelse. 

I kväll flyger ju häxorna till Blåkulla för att roa sig. Det sägs ju vara ett jävla kalas där damerna ifråga gör allting baklänges. Det sjungs och spelas och fan själv håller takten. Men inga andra killar får tydligen hänga på och roa sig. En typisk tjejträff om man säger så. Går väl åt några Bag-in-box gissar jag. 


Peter





Inga kommentarer: