torsdag 31 december 2015

Hej vänner!

Det är alltså nyårsafton och om några timmar är det ett nytt år. Jag brukar ju inte ge några nyårslöften i vanliga fall men nu funderar jag faktiskt på att göra det. Under de kommande året lovar jag alltså följande:

Jag skall inte börja röka. För det verkar rätt onödigt att börja med detta när man är 61 år och inte börjat med det tidigare.

Jag skall inte åka Vasaloppet och än mindre skryta för min omgivning hur långt jag sprungit. För det tycker de flesta är jävligt ointressant.

Jag skall cykla. För det är kul.

Jag skall dricka vin nästan varje fredag och inte slarva och hoppa över denna vana. För jag är en ordentlig gubbe!

Jag avser leva på och inte dö i onödan. För det förefaller vara en tråkig historia.

Annars skall jag leva på som vanligt har jag tänkt. Som en blomma på ängen skall jag stå och trivas med fötterna på jorden och himlen över mig. Eller som ett ogräs i rabatten. Där skall jag stå stolt och lite taggig och reta astrar och tulpaner. Speciellt tulpanerna kommer vara sura på min sturska min och mina långa rötter. Så en liten dikt av mig inför 2016:

Tiden går
nya år
och livet löper på
Allt hör samman
och du och jag
har en väg att gå
Vart den leder
det vet ingen
kanske bort till ingenstans 
men tills dess så skall vi sjunga
som om slutet inte fanns.

Gott nytt år


Peter 



Inga kommentarer: