fredag 11 december 2015


God morgon vänner!

 Som ni vet, kommer det mycket dumt från USA. Som rapmusik, pulled pork och dåligt öl. Men det kommer ju en del bra och kul saker därifrån också. Till exempel Kalle Anka, Appledatorer och rockmusik. Men Kalle Anka heter ju Donald Duck i USA. Långben heter förresten Goofy på amerikanska. Goofy betyder ju fånig på engelska. Det tycker jag är lite taskigt, för jag har alltid gillat Långben.

 Bland det konstigaste som kommit från USA på senare tid är en presidentkandidat som heter Donald Trump. Översatt till svenska blir det ju, som ni vet, Kalle Knasboll. Inte nog med att liksom inte verkar finnas på riktigt utan verkar vara som plockad ur en Disney-film, han är dessutom rätt poppis vad jag förstår. Det finns massa amerikaner som vill ha honom som president, oklart varför. Jag menar, jag gillar Långben men jag vill inte att han skall bli president.

 Jag fick två jättebra böcker av en kär vän och hennes mamma häromdagen. De handlar om en kille och hans katt. Han är rätt på dekis. Men tack vare sin kattkompis straitar han upp sig och får ordning på sitt liv. Själv skall jag och kamrat katten vara ensamma i helgen. Så det blir väl något gott att käka i kväll som passar oss båda. Till det tänker jag dricka ett glas rött eller två. Jag tror min katt är rätt nöjd med mig och unnar mig dessa glas. I varje fall så länge jag sköter mig och ser till att kliva upp och fixa käk till honom klockan sex varje morgon. Men skulle jag börja slarva och inte ta hand om sådana viktiga saker, skulle han säkert flytta in till den snälla damen som bor ovanför oss. För han är en ordentlig katt, som tycker folk skall sköta sig.

 Trevlig helg

 Peter




Inga kommentarer: