måndag 30 november 2015


Hej vänner!

 

Stormen Gorm har dragit förbi och det har i stort sätt lugnat ner sig. Själv är jag trött fast jag tycker jag sovit gott i natt. Men jag är ofta trött på eftermiddagarna nu för tiden. Väldigt trött så jag misstänker att det trots allt är något fel på min nattsömn. Dessutom tycker jag att jag börjar bli mer disträ än jag varit tidigare och det vill ju, som ni vet, inte säga lite.

Men det är ju dessutom mörkt och skymning nästan dygnet runt.  Så jag vandrar runt i denna skymning trött och utan ordning i skallen. Jag tycker det är rätt pinsamt att ha en hjärna som är fylld med saker men utan ordning. Som ett bibliotek som drabbats av en jordbävning med efterföljande tornado. Det ligger boksidor överallt, men det är ingen ordning på dem. Och mitt i alltihop ligger en klocka med bara sekundvisaren kvar, som tickar på till ingen glädje.

Då jag är omgiven av människor med klart mer organiserade skallar så känns det ibland lite ledsamt och pinsamt att erkänna att man själv har klara brister på detta område. Det har jag i och för sig alltid haft, men idag känns det värre en vanligt. Som Nalle Puh säger: Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.”


Det tycker jag också skulle vara underbart och göra livet lättare. Men precis som Nalle P får jag gå runt med denna variant av tänkemaskin, som visserligen är full med innehåll men utan hyllor att ställa eländet på. Och det känns det rätt jobbigt och tröttsamt.  

 

Peter

 

 

Inga kommentarer: