torsdag 3 september 2015

Hej vänner!

Jag sitter här på morgonen och väntar på att gå på en kurs som skall vara hela dagen. Det är säkert en utmärkt kurs på många sätt. Men jag tycker det är jobbigt att sitta still i flera timmar och lyssna, så jag har ingen lust att gå dit. 

Dessutom pågår det en flyktingkatastrof som bara tycks bli värre och värre. Hela denna tid är fylld med ett jävla mörker och inget känns roligt. Jag försöker komma på roliga saker, men kommer inte på något som ens marginellt kompenserar för allt hemskt och tråkigt. 

Men som Jesaja skriver: ”Det folk som vandrar i mörkret
skall se ett stort ljus;
ja, över dem som bo i dödsskuggans land
skall ett ljus skina klart.”

Fast fan tro det. När skall det jävla ljuset tändas i så fall. Det är hög tid att slå på den lampan, tycker jag. För att gå runt och treva i det här förbannade mörkret börjar bli rätt tröstlöst. 

Skänk en slant till Rädda Barnen.


Peter


Inga kommentarer: