söndag 26 juli 2015

Hej i stugan!

En sak som jag faktiskt alltid tyckt vara löjligt är alla konstigheter kring damers ålder. Jag har nämligen fått lära mig att det är oartigt att fråga damer om deras ålder. Men jag har faktiskt aldrig riktigt begripit varför. Likaså det där fåniga beteendet som förekommer när en dam fyller år. Om hon exempelvis fyller 60 år så skall man säga något dumt som: ”Så du fyller 25, förstår jag”. Och då skall damen i fråga le lite skälmskt och säga: ”åh så snäll du är som säger så”. Som om det för damer på något sätt skulle vara skämmigt att bli äldre. Vad är det för jävla dumheter.

En annan dumhet på samma tema är alla damer som ägnar sig åt att operera sig i ansiktet för att se yngre ut. Det brukar till slut se onaturligt och spänt ut på något sätt. Som damen i fråga har drabbats av svårartad förstoppning och fastnat i en krystning. 

Så alla älskade något äldre vackra kvinnor, bär er ålder och edra rynkor med värdighet. För jag tycker ni är sötast då små russinpaket!


Peter

Inga kommentarer: