tisdag 9 juni 2015

God morgon vänner!
Jag funderade på att åka till Stockholm i helgen men jag tror jag ställer in det. För det första har jag ont i magen av någon okänd anledning. För det andra skall tydligen det vara någon sorts kungligt bröllop i helgen igen. Och skulle mitt magont gå över tills dess så skulle man väl börja må illa av det monarkistiska larvet. Dessutom lär väl hela stan vara avstängd på grund av fånerierna. Det hade gott räckt med en mindre föreställning på slottet för de närmast sörjande. Sedan kunde de lyckliga tu gå ut på en balkong och vifta lite åt tanterna från Flen, Katrineholm och Gävle som åkt till storstan för att titta på eländet. Men nu kan man knappt ta sig fram gissar jag. 
Solen skiner och det har blivit försommar på Gotland. Det är fint och jag längtar ut i naturen. Men mest längtar jag efter att det onda i magen skall gå över. Men därefter längtar jag som sagt ut i naturen. Förra året åkte jag ju till Brämön vid den här tiden. Ni vet ön i Bottenhavet där jag brukar vara ett tag varje sommar. Där är det nog fortfarande mer vår än sommar. För det är kallt i vattnet och i luften fortfarande. Men idag längtar jag efter att åka dit. Jag vill sitta på trappan och se solen gå ner. 
Jag längtar lite till Irland också. Där kan man sitta och se solen gå ner i Atlanten och man är vid den västra kusten. Och måsarna ropar och det doftar hav och ljung. När mitt magonda gått över skall jag ta mig fan dricka en Guiness eller två.
Peter

Inga kommentarer: