lördag 21 mars 2015

God morgon vänner!

Efter veckor av fint vårväder slog det stora bakslaget till. Just när man trodde vintern var över kom den tillbaks och ställde till det. I morse när jag vaknade och tittade ut föll snön som ett fint mjäll över en svart kavaj. Kalla vindar har dragit ner från Arktis och på Norska havet står lågtrycken på kö.  Det är klart att det knappast är det värsta bakslag man råkat ut för i  livet, men inte desto mindre rätt trist. De planer jag hade för helgen gick år skogen och nu vet jag inte vad jag skall hitta på riktigt. Men nu sjunger talgoxarna utanför mitt fönster fast det ser vintrigt ut. För de vet att våren kommer att segra till slut. Jordaxeln kommer luta sig allt närmare solen och då har ett lite lågtryck inte mycket att sätta emot. Så ge inte upp kamrater. Snart sitter ni mot en södervägg och njuter av värmen igen. 

Annars är ju mars en rätt lurig månad när allt står och väger. Ena dagen vinter nästa dag vår. Månaden mars  har ju fått sitt namn efter krigsguden Mars. Jag gillar inte krig och tycker därför att Mars är en jobbig gud. Han var förresten älskare till Venus. Förstår inte vad Venus såg hos den jävla bråkstaken. Men det verkar som en del kvinnor gillar aggressiva och obehagliga män. Våldsverkare brukar visst få massor av beundrarpost från kvinnor när det sitter i fängelse. Ju värre brott desto mer beundrarpost. Snälla killar som jag får ytterst sällan beundrarpost. Så Venus var väl en sådan tjej som gillade krigiska och aggressiva typer som Mars. Snygg, men dum tjej alltså.

Peter



Inga kommentarer: