lördag 7 februari 2015

Hejsan kamrater!
Idag har jag dammsugit. Ni kanske inte det är så mycket att berätta. För ni är väl duktiga människor som far runt med dammsugaren stup i kvarten. Det gör inte jag. Jag dammsuger när det behövs. Idag behövdes det. Speciellt under sängen. Där hade dammråttorna blivit stora som bävrar. Annars är damm intressant. Vad jag förstår består det till stor del av fibrer från textilier samt hår och hudflagor. Hos mig består det också till stor del av katthår. Men om man analyserar en dammråtta så ser man att det finns långa hårstrån som håller ihop eländet. Men jag är ju kortklipp och katten har inga långa hår. Så vi är helt oskyldiga. Men man kan plötsligt hitta långa svarta hår i dammråttan. Var kommer de ifrån? Smyger det in långhåriga mörkhåriga sicilianskor in till mig när jag är borta? Det skulle ju vara väldigt konstigt. Men jag har vid flera tillfällen hittat långa svarta hårstrån i dammet. Och någonstans måste de ju komma ifrån. Och i det här hemmet finns ju bara katter och blondiner. Så jag misstänker att jag har en okänd beundrarinna som smyger in i mitt hem och drömmande släpper ut och kammar sitt långa mörka hår. Sedan snor hon en strumpa och smyger iväg. Det är därför jag har så jävla många eningar i strumplådan. När hon kommer hem till sitt lilla hus utanför Palermo, sätter hon upp sin senast snodda strumpa på väggen och viskar tyst: ”Peter cara”. Hon är uppenbarligen inte riktigt klok.
Peter

Inga kommentarer: