tisdag 17 februari 2015

Hej kamrater!

Jag hänger minsann med. Just nu läste jag att förre finansministern Anders Borg har blivit ihop med någon som heter Dominika. Det är tydligen det viktigaste som hänt sedan Berlinmurens fall. Ja, det stod lite om terror och krig och sådant i tidningarna när jag kollade. Men det viktigaste som har hänt idag är tydligen att Anders och Dominika har fått ihop det. Dominika är ett lite skumt namn tycker jag. Lite som damen gillar piskor och sådant. Men hon heter tydligen så på riktigt. Annars kunde man tro att det var någon sorts artistnamn. Och man skall inte reta folk för de har ovanliga namn för det är elakt. Damen i fråga sjöng tydligen i popbandet ”Army of Lovers”. Fast jag minns bara att den där tjejen som hade ihop det med kungen var med i det bandet. Så bandnamnet verkar ju rätt väl valt. Kungar och finansministrar. Jo, jag tackar jag. Engelska ministrar har ju haft en tendens att hittas hos kvinnor piskade och bundna med ett äpple i käften. Men så illa får vi hoppas det inte går för Anders Borg även om han är ihop med någon som heter Dominika. Fast jag måste säga att jag är lite förvånad att denna nyhet är så viktig att den måste toppa alla nyheter. Men det är klart, om man hittar man Anders Borg piskad och bunden med ett äpple i käften vore det ju en nyhet. Nu tycker jag kanske att dagens nyhetsvärdering har varit lite konstig. 

Hoppas inte Anders och hans nya läser detta och att jag retas för att damen är döpt till Dominera. Det kan hon ju faktiskt inte hjälpa, stackarn. Jag hoppas de blir lyckliga ihop. 



Peter

Inga kommentarer: