söndag 25 januari 2015



God morgon!
Jag sitter här och funderar på den där styrelseordföranden i SCA som valsat runt i pressen. Trots att han tjänade en jävla massa miljoner, så tog han och andra höga tjuvgubbar företagets privatplan så fort de skulle någonstans. Så fort de ville åka och jaga eller åka och titta på OS eller något annat så tog de planet på samma lättsinniga sätt som jag tar cykeln. Det stod att de en gång skickade planet för att hämta en plånbok som någon glömt i jaktstugan. Den hade man förresten rustat upp för 100 miljoner stod det i tidningen. Nu skulle fanskapet avgå från sina styrelseposter. Inte för han skämdes tydligen, utan för att han kände sig orättvist behandlad och trakasserad. Vad fan är det för fel på sådana där människor. Tror de att de på något sätt att de genom sitt arbete förtjänar att leva i en oändlig lyx. Medan andra skall ha svårt att få ihop till hyran. När man intervjuar sådana där gubbar brukar de alltid berätta att de jobbar 80 timmar i veckan och har ett jättestort ansvar. Underförstått att de därför förtjänar att få miljonlöner. Till skillnad från undersköterskor, läkare, lärare och poliser. De skall bara tjäna en hundradel av deras löner och arvoden. Själv tror jag att det snarare handlar om att mycket av näringslivets toppar är obehagliga typer med psykopatiska personlighetsdrag. Nu har en sådan där typ avslöjats och står med brallorna nere och det är ju bra. Men som straff skulle han ta mig fan tvingas byta blöjor på senila åldringar under några år, så han ser att andra också jobbar. Och hans miljoner tycker jag man bör skänka till Rädda Barnen. Jag läste någon gång att när Tage Erlander dog gick hans fru Aina till Rosenbad och lämnade tillbaks de pennor som var kvar efter Tage. Det stod ju ”tillhör statsverket” på dem. Det är skillnad på folk och folk.
Peter

Inga kommentarer: