söndag 7 december 2014

Hej människor!

Idag när jag kom från jobbet var det soligt och varmt. Det blev liksom lite extra sommar, fast det är den tredje september. Så jag och katten bestämde oss för att passa på att dricka en öl i solens sken. Den snälla unga damen som serverade denna öl gav mig en bit skinka att ge till katten.Det är sådan service vi stamgäster uppskattar. Så sommaren blev alltså lite förlängd och fan vet om inte livet också blev lite längre. Sedan gick jag och köpte en kebab. Detta trots att jag idag blev bjuden på en mycket god lunch hos Susanne S i Fårösund och borde varit mätt som en plätt. Men trots detta blev jag lite sugen på en kebab. Det är trevligt att köpa kebab i kebabaffären. Killen som jobbar där verkar alltid glad när jag kommer. Vi brukar snacka lite medan han fixar med pitabröd och kebabkött. Idag berättade han att han har en dotter på två år som just bytt dagis. Och att han jobbat hela sommaren med kebabframställning. Det hade varit varmt. Han brukade gå ut och roa sig innan han fick barn. Men nu är det bara kebab och ta hand om fru och barn som gäller. Dessutom har han jobbat mycket extra i sommar för att få ihop lite mer stålar. Jag vet inte hur mycket man tjänar som anställd i kebabbranschen, men jag gissar att det inte är direkt högavlönat. Det enda som är lite besvärligt är att han tycker att jag som är stamkund skall ha extra stor kebab. Så jag får alltid jättekebaber fast jag brukar säga att det är lite mycket. Men han tycker att jag skall ha rejält med käk tydligen. Så nu blir det några dagars bantning som gäller. Lite trist för man vill ju höra om det går bra för lilltjejen på nya dagiset. Men det får jag vänta någon vecka att fråga om. 
Peter

Inga kommentarer: