söndag 7 december 2014



God morgon vänner!

Så är vi då inne i november. Denna grå mörka månad som jag redan i augusti förtalade som en riktig skitmånad. Ute är det just så grått, mörkt och småregnigt som man kan förvänta sig. Katten väckte mig redan fem i morse och ville gå ut. Jag orkade inte diskutera saken utan gick upp och släppte ut honom. När affären öppnade klockan åtta så gick jag och köpte lite grejer till frukost och då passade han på att gå in. Så han har varit ute på promenad. Jag borde också gå ut en sväng. Men jag har ingen lust. Egentligen skulle jag vilja ha en hund. Då skulle man vara tvungen att gå ut en rejäl promenad varje dag och dessutom ha sällskap. Som ni vet brukar katten hänga på när jag går ut och går. Men han är rätt opålitlig som sällskap. Plötsligt får han syn på en duva eller något annat och då glömmer han att han är ute på promenad med mig. Nu ligger han på sängen och sover och det är mysigt. Det är trevligt med en katt som sover i det rum där man vistas. Skapar ett lugn på något sätt. Egentligen borde jag städa. Men det har jag inte heller lust med. Man brukar ju säga att ”det är bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete”. Det är klokt tycker jag. Dessutom är det bara katten och jag som är hemma och vi prioriterar annat än städning. Speciellt i november. 
Peter

Inga kommentarer: