torsdag 10 oktober 2019

Hej vänner!

Jag har idag fått reda på att jag får behålla min prostata tills vidare. Den är enligt expertisen rätt stor och innehåller en och annan dum cell. Men det är inte värre än att den får bo kvar på sin plats trots det. Vilket är en stor lättnad efter några veckors oro över att detta behöver åtgärdas på något sätt. Men idag har jag fått besked att så länge den inte dummar sig värre än för närvarande, får den sitta kvar. Jag skall bara övervakas och kontrolleras. 

Detta skall jag ikväll fira genom att äta krabba med en kompis och dricka vin och öl. Något som vi giktdrabbade nog bör vara lite försiktiga med. Men jag tänker ta risken och avser bli både mätt och något full. För jag är på fint humör efter detta faktiskt lite oväntade, men glada besked.

Det är jobbigt att det på nytt är krig och som vanligt fullkomligt idiotiskt. Som vanligt är det
gubbar som är dumma i hela jävla huvudet som ställt till det. Varför får denna galenskap fortsätta och fortsätta. Varför lyckas sådana uppenbart dumma storkäftade paddor och krokodiler som Trump, Putin, Erdogan och vad fan de heter få ställa till det. De borde ju för fan låsas in på låst avdelning och ges någon typ av behandling mot sin aggressivitet. Tyvärr söker ju inte sådana rätt snälla gubbar som jag makten, när vi vimsar runt i tillvaron. Vi varken vill eller bör bli ledare och chefer. Men det finns ju förståndiga tanter som skulle kunna bli bra ledare. Jag har träffat flera stycken som jag absolut skulle rösta på om de ställde upp och ville bli presidenter. Men de vill de nog inte. Så istället får vi dras med de här knäppa narcissistiska lögnhalsarna som folk av någon gåtfull anledning envisas att rösta på istället för låsa in.

Så jag pendlar mellan att vara glad för min personliga del med att vara ledsen över världens dårskap. Så aldrig får man vara bara glad. Men ikväll skall jag göra det som Freud beskriver som ”regression i jaget tjänst”. Jag funderar faktiskt att bli lite kompis med Sigmund på gamla dar. Nog var rätt mycket tokigt. Men annat var ju ändå värt att fundera på. Fast nu skall i god behavioristisk anda ägna mig åt positiv förstärkning och öppna en öl. Det kommer säkert funka, så jag tar en till. För förstärkta beteenden har en klar tendens att upprepas.

Peter


Inga kommentarer: