söndag 24 mars 2019


Hej vänner!

Jag läste om hur sångerskan Josefin Nilsson hade misshandlats fysiskt och psykiskt av en tokig skådespelarjävel. Det var otäckt att läsa om och otäckt att den fan hade sluppit så lindrigt undan. För att ha förstört en människas liv blev han dömd till villkorlig dom och böter. Det måste vara något allvarligt fel på rättsväsendet tydligen. När jag läste om detta blev jag trött, uppgiven och ledsen. Vad är det som gör att tokiga kvinnomisshandlare inte isoleras på det tukthus, där de hör hemma. Det snackas så mycket om hur man skall hantera hemvändande medlemmar ur den jihadistiska mördarsekten. Men där skådespelande tokfan med dåligt ölsinne, har tydligen fått gå lös på stan och fått fortsätta spela teater på riksscenen. Han heter visst Ramberg och jag hoppas att han nu när detta kommit fram aldrig mer får visa sitt otäcka nylle på scen. Men vad det var för figur måste ju hans kollegor och chefer känt till och trots det fick han fortsätta framträda. Det är riktigt skamligt.

Mig behöver ingen vara rädd för. För jag slåss inte. Vare sig på barn, kvinnor eller män. Oavsett nykter eller mindre nykter, så slåss jag inte. Jag slogs inte när jag var barn och har aldrig gjort det som vuxen. I filmer och TV-serier slåss tuffa killar hela tiden. När jag var ung skämdes jag ibland över min oförmåga att slåss. Dessutom gjorde det mig rätt försvarslös. Jag var fysiskt rätt svag och kunde inte slåss. Så jag var rädd att hamna i situationer där jag skulle behöva försvara mig. För innerst inne visste jag att det skulle gå riktigt dåligt. Jag fantiserade om att vara tuff och modig som Fantomen. Men det var jag inte ett dugg. Jag läste en gång, när jag var ung, något som stod på bakrutan på en bil. Det stod ”Fega killar får aldrig kyssa vackra tjejer” eller något sådant. Då tyckte jag det var lite jobbigt att läsa detta. För jag ville gärna kyssa vackra tjejer. De behövde inte vara så väldigt vackra heller. Bara jag fick pussa på dem, hade jag varit nöjd. Men jag trodde att min uppenbara feghet skulle göra att jag skulle få okysst genom livet. Men det har jag som tur är sluppit. Jag kan alltså inte slåss. Men pussas är jag rätt bra på.

Peter

Inga kommentarer: