lördag 24 februari 2018

Hej vänner!

Igår kväll var jag på en bättre herrmiddag. Det var väl i sig trevligt. Men jag måste erkänna att jag inte var helt nykter när jag kom hem. Snarare klart onykter på ett för mig ovanligt sätt. Fan vet hur det gick till. Pinsamt var det och idag skäms jag lite över att drack åt helvete för många nubbar och mår inte bra över det. Inte för att jag är bakfull och så. För det är jag inte. Men jag tycker var pinsamt att jag blev så påtagligt onykter.

Kanske var det lite för att förra veckan inte var en bra vecka och jag var rätt trött och på lite dåligt humör.Jag får väl skylla på det. Nåväl även solen har sina fläckar. Det har ju månen också, vilket syns bäst när den är full. Samma sak med mig.

I julklapp fick jag ett DNA-prov. Man skulle gnida sig med en pinne i munnen och sedan stoppa pinnen i en liten burk. Därefter skicka burken till Amerika. Nu har jag fått svar på vem jag är. Till 99 % är jag europe. Sedan var jag lite asiat vad jag förstår. Fast det var jag mindre än 1 %. Så jag måste vara någon promille annat också.   Min DNA-profil överensstämmer mest med folk från Norge och Finland. Så nu är jag plötsligt en norsk finländare!  Dessutom var mina förfäder till 52 % jägare och samlare. Alltså tillhörde det folk som bodde här innan jordbrukarna kom hit. Fast med dem var släkt till 36 %. Jag var också släkt med några som beskrivs som "metal age invaders". Men det var jag bara till 12 %. Det visar sig också att jag har en nära släkting i Utah i USA. Jag googlade honom och fick då fram att denne släkting är vid upprepade tillfällen dömd för fortkörning. Så nu är jag släkt med en slarvig amerikan också. Kanske är han mormon för det är ju många i Utah. Ett tag tänkte jag skriva ett brev till amerikanen och säga att vi är släkt. Men sedan kom jag på att han då kanske skulle börja försöka få mig att gå med mormonkyrkan. Det skulle vara jobbigt.  Han verkar i alla fall bråttom till gud som han kör!

Trevlig lördag

Peter

Inga kommentarer: