lördag 24 oktober 2015

Hejsan vänner!

Idag har jag levt 22351 dagar vilket är ganska många dagar trots allt. Nu kanske ni undrar hur jag tänker fira denna min 22351:a dag. Det har jag ännu inte bestämt. Då det bara är jag och kamrat katten som är hemma och kan fira, blir det väl inte så mycket firande. Jag menar, det är ju inte jämt eller så. Men något gott skall vi väl käka trots allt.

Annars vet jag inte vad jag skall göra idag. Egentligen borde jag väl städa. Men det är för tråkigt. Och bädda kan jag inte, för jag vill inte väcka katten som ligger och sover på sängen. 

När man är 22351 dagar kan man tänka på hur man trodde att man skulle vara vid den åldern, när man var yngre. När man var så där 7493 dagar trodde man väl att man nu skulle vara väldigt annorlunda än vad man var då. Man skulle liksom vara en förståndig person, med ordentlig ordning på sitt känsloliv utan passioner och lust och sådant dumt. Man skulle liksom nöja sig med att studera fåglar och blommor samt lösa korsord. Damers dekolletage och sådant skulle man ge fan i att studera. Man skulle helt enkelt sluta vara en sådan lågsinnad och primitiv människa. Helt enkelt bli en bättre version, som lågmält och förståndigt jämför priserna på kattmat i olika affärer. Men nu är det bara att inse att det krävs nog mer för att växa upp och bli förståndig än 22351 dagar för att nå detta mål.  

Men korsord är kul, så nu skall jag ta itu med Svenska Dagbladets lördagskryss.

Trevlig helg 



Peter

Inga kommentarer: