söndag 7 december 2014



God kväll vänner!

Idag har det varit en riktig skitdag. När jag vaknade hade jag fått gikt i ena stortån. Jag har som ni vet fått gikt i tån ungefär en gång per år. Det gör jätteont och är dessutom en löjlig åkomma på något sätt. Man linkar runt och ser gammal och dum ut. För kallade man eländet för portvinstå och även nu antyds det att en orsak skulle vara att man inte sköter sig. Men det stämmer inte helt enligt en doktor jag pratat med. Man måste tydligen dessutom ha en viss ärftlig belastning för att drabbas. Men man bör undvika att dricka öl i större mängder om man har benägenhet för att få ont i tån. Min tåjävel är varm och röd och gör jävligt ont. Jag har haltat runt hela dagen. Dessutom råkade jag ta på mig ett par kalsonger med dålig resår som jag borde slängt. De jävlarna gled ner och låg som en blöja i grenen. Man fick försöka hitta något avskilt ställe där man kunde stoppa ner handen i brallorna och dra upp de nerhasade kalsongerna. Men det hjälpte bara tillfälligt. Efter någon minut hade de glidit ner igen. Och då var man på en plats där det inte var lämpligt att dra upp dem. Dessutom jävlades allt annat också, så hela dagen var bortkastad. Men man får inte förtvivla. Nu har vi ju oktober och november att se fram emot. Själv skall jag halta in i det tilltagande mörkret med hopplöst nedhasade kalsonger. Jag skall ställa mig på torgen och sjunga:
”Nobody knows the trubble I have seen.” För jag skall behålla brallorna på så ni slipper se de nedhasade eländet.
Peter

Inga kommentarer: