söndag 7 december 2014

God kväll i galaxen!

Det är lördagkväll och jag har tråkigt. Det är ibland jobbigt att umgås med en sur och tråkig människa. Speciellt om det är en själv. Det är ju för fan ingen ordning på något längre och världen verkar full av galningar. Nu vill jag flytta till en liten stuga utan kontakt med omvärlden, så jag slipper höra om eländet. En gång när jag var så där 20 år tältade på en liten ö i Venjansjön i Dalarna. Det var sen vår och på kvällen kuttrade orrarna som galningar på andra sidan vattnet. Då tänkte jag att på denna lilla ö skulle man bygga sig en liten stuga och leva på jakt och fiske. Fast så började man tänka på att det kanske skulle vara lite ensamt i längden. Så jag funderade om det inte skulle kunna vara bra att bjuda dit lite naturälskande kvinnliga turister från Tyskland då och då. Hade man tur kanske även en och annan naturälskande fransyska skulle komma till min ö för att njuta av tystnaden. Så jag kom på att det nog skulle vara lämpligt med en liten bastu vid sjöstranden där de tyska och franska damerna kunde värma sig lite innan det kalla badet i sjöns friska vatten. Sedan kunde man ju umgås och äta mina nystekta abborrar med färskpotatis och gräddfil med dill och gräslök. Så satt jag och funderade när jag låg där vid elden och grillade korv. Nästa dag regnade det som fan och var kallt och blåsigt. När jag paddlade iväg i motvinden tänkte jag att det var tur att jag slapp ta med mig massa gnälliga tyskor i kanoten. Nu ville man ta mig fan hellre ha en konjak och värma sig med. Fast i kväll vill jag flytta till en liten stuga och slippa höra om allt jävla elände. 
Peter

Inga kommentarer: